دریایی از مطالب دوست داشتنی

بهترین و جذاب ترین اخبار و...

دریایی از مطالب دوست داشتنی

بهترین و جذاب ترین اخبار و...

وبسایت Sweet Sea (دریای شیرین) در تلاش است که بهترین آهنگ های زبان اصلی، کلیپ ها، اخبار فرهنگی و علمی را به شما هم وطنان ارائه کند. شما میتوانید با استفاده از منوی بالا و گزینه تماس با من، فایل های درخواستی خود را اعلام کنید. نکته : استغاده از مطالب وبلاگ فقط با درج آدرس وبلاگ به عنوان منبع. با تشکر.


   موفقیت سینمایی امسال در عرصه جهانی تجربه شد و هر کشوری موفق شد تا فیلم پرفورش خودش را بسازد: یک بلاکباستر نیم میلیارد دلاری در چینی، یک کمدی آلمانی درباره مهاجرت و یک فیلم مستقل نیوزیلندی که از «جنگ ستارگان» بیشتر فروخت، شگفتی‌های امسال را رقم زدند.


   به گزارش SweetSea، فیلم های بودجه بالای هالیوود تنها پروژه هایی نبودند که در سالی که رو به پایان است موفق به جذب مخاطبان بین المللی شدند. در سراسر دنیا، فیلم های زبان اصلی بازگشت خوبی داشتند و چند فیلم محبوب داخلی کشورهای مختلف توانستند حتی بزرگترین پروژه های استودیویی را از نظر فروش کنار بزنند. شماری از بزرگترین فیلم های پرفروش خارجی سال ۲۰۱۶ عبارتند از:

چین- «پری دریایی«

   فیلم علمی تخیلی فانتزی محیط زیستی استیون چاو درباره یک پری دریایی زیبا (با بازی جلی لین) که عاشق یک تاجر (دنگ چائو) می شود، ثابت کرد که چین برای تولید کردن یک بلاکباستر نیازی به بقیه دنیا ندارد. این فیلم توانست در منطقه خانگی اش مبلغ حیرت انگیز ۵۲۷ میلیون دلار فروش کند و به این ترتیب به یکی از بزرگترین فیلم های سال در سراسر جهان تبدیل شود.


نیوزیلند- «شکار برای وحشی ها«

   کمدی نیوزیلندی تایکا وایتیتی در کشور خودش کنترل باکس آفیس را به دست گرفت و توانست ۸٫۴ میلیون دلار بفروشد تا عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ نیوزیلند را از آن خود کند. برای درک بهتر این میزان فروش در کشوری مانند نیوزیلند، می توان به آمار فروش جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» یعنی «سرکش» در این کشور نگاه انداخت. این فیلم تا اینجا توانسته تنها حدود ۲ میلیون دلار در این کشور بفروشد. این فیلم که از سم نیل بازیگر کارکشته و ستاره ای جوان به نام جولین دنیسون در نقش های اصلی بهره می برد، در کشور همسایه نیوزیلند یعنی استرالیا هم بسیار موفق بود. این پروژه توانست فیلم های داخلی استرالیا را کنار بزند تا با درآمدی ۸٫۳۵ میلیون دلاری به پرفروش ترین فیلم غیرهالیوودی در این کشور تبدیل شود.


آلمان- «به خانواده هارتمان خوش آمدید«

   بحران مهاجرت اروپا بهترین موضوع برای ساخت یک فیلم کمدی به نظر نمی رسد، اما این فیلم دلگرم کننده توانست سینماروهای آلمانی را متحد کند و در عین حال ۲۳ میلیون دلار به جیب بزند. «به خانواده هارتمان خوش آمدید» داستان یک پسر جوان آفریقایی را تعریف می کند که به اروپا مهاجرت و کنار خانواده آلمانی هارتمان شروع به زندگی می کند. او به سرعت به مشاور خانواده تبدیل می شود و به تک تک اعضای آن کمک می کند. این فیلم توانست بدون اینکه از دست کسی عصبانی بشود، تمام جنبه های بحران مهاجرت را به تصویر بکشد.


مکزیک- «چه چیزی را این پسر باید سرزنش کند«

   کارلا سوزا بازیگر سریال خوش نقد «چطور از قتل قسر در برویم» بازیگر اصلی این فیلم کمدی بود. این فیلم توانست به پرفروش ترین فیلم زبان اصلی مکزیک تبدیل شود، ۱۴٫۴ میلیون دلار بفروشد و در عین حال جایگاه سوزا را به عنوان پولسازترین بازیگر زن مکزیک تثبیت کند.


فرانسه «Les Tuche: The American Dream»

   فیلم فرانسوی شماره یک سال ۲۰۱۶ این کمدی بود که شخصیت هایش دهاتی های سبک بورلی هیلز هستند و توانست ۳۲٫۵ میلیون دلار در باکس آفیس فرانسه بفروشد. در این فیلم که دنباله ای برای فیلمی است که سال ۲۰۱۱ ساخته شد و به موفقیت رسید، ژان-پل رووه وایزابل نانتی نقش والدین گروهی از دهاتی ها را بازی می کنند که باید وانمود کنند افراد برجسته و باکلاسی هستند، اما این بار در ایالات متحده.


ایسلند- «سوگند«

   کمدی ها معمولا موفق ترین و پرفروش ترین فیلم های زبان اصلی در کشورهای خودشان هستند چون هالیوود سخت می تواند با جوک های داخلی یک کشور رقابت کند. اما در ایسلند، فیلم شماره یک امسال یک تریلر روان شناختی عمیق بود که مسئولیت کارگردانی اش را سازنده «اورست» یعنی بالتازار کورماکور که از بهترین کارگردان های کشورش است بر عهده داشت. او همچنین نقش اول این فیلم را هم بازی می کند.


ایتالیا «Quo Vado»

   چند سالی است که وقتی بحث عملکرد باکس آفیسی می شود، فیلم های ایتالیایی مرد مریض اروپا بوده اند، با این حال همانطور که این فیلم نشان داد، سینماروهای ایتالیایی هنوز هم حاضرند برای خندیدن روی صندلی های سینما بنشینند. جدیدترین کمدی ساخته گنارو نونزیانته که با یک بودجه ۱۰٫۵ میلیون دلاری ساخته شد، تمام رکوردهای پیشین ایتالیایی را شکست و توانست در سه روز ۲۴٫۳ میلیون دلار بفروشد. این رقم تقریبا برابر با فروش کلی بود که «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» توانست در این کشور در طی سه هفته به ثبت برساند. این فیلم در نهایت توانست در ایتالیا ۷۲٫۶ میلیون دلار بفروشد و نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ این کشور ثبت کند.


نروژ- «انتخاب پادشاه »

   این فیلم درام جنگ جهانی دوم که داستانش طی حمله آلمان به نروژ در سال ۱۹۴۰ به وقوع می پیوندد، آمد تا در اواخر ماه دسامبر جدیدترین قسمت «جنگ ستارگان» را از رتبه اول کنار بزند. این فیلم حالا با درآمدی ۸٫۸ میلیون دلاری سال ۲۰۱۶ را در صدر باکس آفیس نروژ به پایان می برد. «انتخاب پادشاه» که به کارگردانی اریک پوپه ساخته شده، همچنین به عنوان انتخاب رسمی نروژ برای شرکت در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان جوایز اسکار توانسته به لیست نهایی فیلم هایی که ممکن است انتخاب شوند راه پیدا کند و شانس خوبی برای دریافت نامزدی اسکار دارد.


کره- «قطار برای بوسان » 

   تجارت سینمایی کره جنوبی طی چند سال اخیر رشدی انفجاری داشته و یکی از دلایل اصلی اش هم فیلم های ژانری داخلی از جمله همین فیلم بوده است. «قطار برای بوسان» تریلری است ساخته یئون سانگ-هو درباره قطاری که پر از زامبی می شود. این فیلم توانست ۸۰٫۵ میلیون دلار در باکس آفیس محلی بفروشد.


ژاپن- «اسم تو »

   بسیاری از منتقدان و مخاطبان گفته اند این داستان عاشقانه ساخته ماکوتو شینکای بازگشتی است به عصر طلایی انیمه های ژاپنی که می توان آن ها را در بهترین حالت شان در فیلم های هایو میازاکی مشاهده کرد. «اسم تو» با فروشی ۱۸۰ میلیون دلاری در باکس آفیس ژاپن از همین حالا به دومین فیلم موفق در تاریخ این کشور تبدیل شده و پشت سر فیلم اول یعنی «شهر اشباح» میازاکی قرار گرفته است. حالا شینکای منتظر است تا ببیند می تواند حرکت میازاکی را تکرار کند و یک جایزه اسکار برای بهترین فیلم انیمیشن هم دریافت کند یا خیر.


اسپانیا- «هیولایی فرا می خواند«

   جی ای بایونا کشور خودش اسپانیا را برای ساخت جدیدترین فیلم فانتزی اش انتخاب کرد. در این فیلم که داستانش در ایرلند به وقوع می پیوندد، پسری جوان متوجه می شود که مادرش با بازی فلیسیتی جونز به یک مریضی مرگبار دچار است. او همچنین باید با پسر قلدر دیگری که در مدرسه او را اذیت می کند هم سر و کله بزند. در این میان هیولای داستان (با صداپیشگی لیام نیسون) که در درختی کنار خانه اش زندگی می کند، به کمک او می آید. در حالیکه «هیولایی فرا می خواند» قرار است به زودی در سطح جهانی به نمایش دربیاید، این حقیقت که توانست در اسپانیا ۲۷٫۵ میلیون دلار بفروشد یک نکته مثبت برای آن محسوب می شود.

 حال به نظر شما اگر فیلم های هالیوودی در ایران اکران بشود، فیلم های ایرانی توان رقابت با آنها را خواهند داشت؟ یا هالیوود فاتح بی چون و چرای باکس آفیس ایران خواهد بود؟




  منبع: مووی مگ

   جمع آورنده: SweetSea

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۰۷
  • ۱۵۸ نمایش
  • محمد سعادتی

هالیوود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی